Tomb Raider történetek

Keresés

A Tomb Raider trilógia után a fejlesztők nyíltan vállalták, hogy nem szeretnének több Tomb Raider-t készíteni, ám a nép felháborodására és persze Lara hírnevét kihasználva mégis nekiláttak egy újabb résznek, nevezetes a The Last Revelation (Az utolsó felfedezés)-nek. Hol máshol játszódhatna a kaland, ha nem Egyiptomban, ahol szinte minden elkezdődött? :-)

Tomb Raider 4: The Last Revelation

Megjelenés éve

PC: 1999. november
PlayStation: 1999. november
DreamCast: 1999. november
Mac: 1999. november


A TR3 után a srácoknak tényleg el kellett gondolkodniuk, hogy a régi motorral még hova tudnák fejleszteni a játékot…
Sikerrel jártak, és a PlayStation korlátait most már tényleg elérték így. Teljesen újragondolták a játékot, a motort kb. 90%-ban újraírták.

A koncepció: Egy olyan játékot akartak ezúttal alkotni, ahol a történeten alapszik minden, a játékmenetet kombinálják FMV-kel és cutscene-ekkel, és a pályák közötti átjárhatóságra lehetőség van, sőt néhol kötelező. Így adva a TR világának egy sokkal nyitottabb légkört. Persze a játék méretében, hosszúságában nem térne el a megszokott TR méretektől, épp csak kisebb, de sokkal hangulatosabb, több pályával. Mégsem lehet nagyon eltévedni, ugyanis a játékos tisztán át fogja látni a pályákat.

A munkálatok haladtával sikerült megvalósítani ezeket. Sőt, a játék kapott egy teljesen új menürendszert, eszköztárat, ahol ezúttal már kombinálni is lehetett egyes tárgyakat. Belekerült a játékba a napló (!), ami térképeket, jegyzeteket, segítségeket tartalmazott adott helyszínekről.  Sőt, a napló egy fényképalbummal is rendelkezett, ami többet elárult Laráról.

Aztán belekerült az oktatópálya a játékba, ahol megtudjuk, miként is lett Larából ügyes kalandor. Az a rész egyfajta „Lara otthona” helyettesítése.

A helyszínek valóbban szebbek lettek: bekerült a PC és DreamCast verziókba a bump mapping, köd effektek, sőt egyedül a DC verzióba Lara árnyéka is, ami a TR1-es modell. :-)

De nem csak a helyszíneket, hanem az objecteket, Larát is újragondolták. Minden több poligonból épül fel, Lara így csinosabb lett, s ismét a klasszikus ruhájában virít. (Az első megjelent képeken még látni lehetett, hogy Lara felsője nem volt annyira „kivágva”, ám a fejlesztés haladtál szépen megvágták, és egy dekoltázsosabb Larát kaptunk.  A szemei pislognak, a szája mozog a custcenekben. Viszont érthetetlen módon, egyedül ebben a részben a pisztolytáska hibás, ugyanis látszatra nem kerülnek bele a fegyverek, kivéve a kispisztolyokat.
(A fiatal Lara pedig magáért beszél, a két kis lófarkával). Ám ebben a részben az ellenségek okosabbak, a csapdák veszélyesebbek, Lara be tud rúgni egyes ajtókat, stb. Bekerült a feszítővas, amivel tárgyakat feszíthetünk ki falakból, ajtókat törhetünk fel. Pár tárgy már csillog is.

Természetesen Lara mozgáskultúrája ezúttal is bővült. Már képesek vagyunk rudakon mászni, köteleken lógni, a peremek sarkán megfordulni, stb.

Aztán Lara eszköztára is bővült. A fáklyát felcserélte az elemlámpa, amibe elemeket kellett gyűjteni, majd összekombinálni, hogy működjön. Az elemlámpát rá lehetett csatlakoztatni fegyverekre is, hogy a sötétebb helyeken is látni lehessen. Majd bekerült a távcső is, amivel ki lehetett szúrni fontosabb írásokat a távolból, amiket Lara beírt a naplójába. Felvehettünk fáklyákat, amiket értelemszerűen tűzzel meggyújhattunk – de csak limitált ideig!
Aztán a kispisztolyok mellé bekerült egy barna vadászpuska, Desert Eagle, Uzik, gránátvető, sőt nyílpuska, lézercélzó is. A lézercélzót alapjáraton lehetett használni minden fegyverrel, kivéve a kispisztolyokkal és az Uzikkal.

És persze új kalandhoz új járművel is társultak: Jeep és az oldalkocsis motor, amit fel lehetett nitróval gyorsítani.

De ahogy a fejlesztés haladt, ismételten újragondoltak pár dolgot: kivették a zseblámpát, helyette visszarakták a fáklyákat, amik narancssárgán világítottak. Később, a végleges verzióban már zölden. A vadászpuskát, Desert Eagle-t lecserélték. Előbbit egy másik fajtára, utóbbit egy Revolverre.
Kitörölték sajnos a naplót is úgy, ahogy volt. (Kár, pedig nagyon érdekesen hangzott.)

A végleges verzióig sok dolgot átalakítottak, javítottak, ahogy azokat a képeken és videókat is láthatjátok.

Aztán Lara új hangja is meglett, méghozzá Jonell Elliott, aki tökéletesen passzolt Lara megújult karakteréhez.

Majd 1999 novemberében megjelent a játék, ismételten bombasiker lett (eddig több mint 5 millió eladott példánnyal büszkélkedhet), ám a végső FMV érthető módon szinte mindenkinél kicsapta a biztosítékot. Nem lehetett tudni, hogy lesz-e egyáltalán több Tomb Raider…?!

1999 decemberében pedig megjelent a Times Exclusive (gold) kiegészítő bónuszpálya. (A cím eredetileg Lara's Joining The Times.). A történet úgy kezdődik, hogy egy nap Larát meginvitálja Peter Stothard, a The Times című tekintélyes brit hírújság szerkesztője, az újság londoni irodájába, egy kis "elbeszélgetésre". Peter Stothard egy újságcikket mutat Larának, amely még aznap jelent meg, és amely a Tutanhamon fáraó sírjánál folyó újabb ásatásokról és felfedezésekről tudósít. A cikk címe "The Tomb of the King. Contract given to 'The Times'.", vagyis "A Király sírja. Szerződés a 'The Times'-szal.". Lara azonban egyelőre még nem túl lelkes...

Ám, nem csak egy pályának indult a TR4 Gold, hanem egy sokkal nagyobb kalandnak: Larának a fiatalság kútját kellett volna megkeresnie, valahol a Bermuda-háromszög térségében.  Erről bővebben ITT olvashattok.

És még egy érdekesség: Tévedésből vagy nem, de rajta maradt a TR4 CD-ken egy tesztpálya is, amit szintén videón megtekinthettek alább.

Képek:

Videók:


(Tesztpálya)

Copyright

© 2000-2024 TombRaider.hu

© LARA CROFT and TOMB RAIDER are trademarks of CDE Entertainment Ltd.

Hivatalos Rajongói Oldal

Raiding The Globe

Hivatalos Portál